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Lightwave 3D

Thursday, April 28, 2011

LIGHTWAVE CAMERA MAPPING

Tutorials about camera mapping using Lightwave. Not too much information about this technique so videos like these ones are welcome.

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Tutoriales sobre camera mapping usando Lightwave... no hay mucha información sobre esta técnica usando LW así que se agradecen vídeos como estos.


Imagemodeler/Lightwave Camera Mapping part 1/4 from Al Curatolo on Vimeo.


Imagemodeler/Lightwave Camera Mapping part 2/4 from Al Curatolo on Vimeo.


Imagemodeler/Lightwave Camera Mapping part 3/4 from Al Curatolo on Vimeo.


Imagemodeler/Lightwave Camera Mapping part 4/4 from Al Curatolo on Vimeo.

by Al Curatolo

Wednesday, April 27, 2011

AUTORENDER SAVER from TRUEART



AUTORENDER SAVER helps you to saving automatically each F9 render of LW. Another simple essential tool from TRUEART... and free.

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AUTORENDER SAVER es otra herramienta de esas que te facilitan la vida sin darse importancia :) Te graba automáticamente cada render hecho con F9... y gratis. De TRUEART que tiene otras herramientas de este tipo, gratis o con precios no muy desorbitados...

Sunday, April 24, 2011

INSIDE LIGHTWAVE 10 - DAN ABLAN

 Amazon.com

INSIDE LIGHTWAVE 10 by DAN ABLAN is AVAILABLE NOW

If anybody wants to learn more and more from ABLAN (and not only LW but AEE, MAYA...) this is another way: LYNDA.COM

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INSIDE LIGHTWAVE 10 de DAN ABLAN ya está DISPONIBLE

Si alguien quiere más de ABLAN y de LIGHTWAVE (o Maya, Photoshop, After Effects...) que se pase por LYNDA.COM

FACE TOPOLOGY BASICS - BASES DE TOPOLOGÍA DE UNA CARA

Flowing polys in a face using subdivision ( at subdivisionmodelling.com).

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Como deben fluir los polígonos en una cara subdividida (en subdivisionmodelling.com)

 Subdivisionmodeling.com

WEIGHTMAPS FOR DISPLACEMENT MAPS AND APS


Using weightmaps for controlling displacement maps and APS (Adaptive pixel subdivision).

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Usar weightmaps para controlar mapas de desplazamiento y el APS (Adaptive Pixel Subdivision).

DIFFERENT TEXTURES FOR CLONES/ TEXTURIZAR DIFERENTES CLONES

How to get different textures for clones of the same mesh?

The answer is...

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Conseguir que cada clon de una misma malla tenga diferentes texturas. Willmot tiene un nodo para eso

ZBRUSH - LIGHTWAVE

 Copyright Pixologic.com

How works the workflow LIGHTWAVE-  ZBRUSH

WAY 2

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Combinando LIGHTWAVE y ZBRUSH

Otro modo

CARPET ROLLING / ALFOMBRA DES/ENROLLÁNDOSE

Another classic of 3D questions: a carpet rolling/unrolling tutorial. From William "Proton" Vaughan

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Junto con la hoja del libro pasando, otro de los clásicos del 3D. Tutorial de una alfombra des-enrollándose. De W. "Proton" Vaughan.

Copyright CGFOCUS

THE RIGGING COLLECTION - Colección RIGGING - LIGHTWAVE

At SPINQUAD there are a lot of links of videotutorials about rigging,IKBOOST,etc  basics and not so basics.
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En SPINQUAD hay varios enlaces sobre las bases (y no tan bases) del rigging, IKBoost,...

BLADE EFFECT Tutorial

A classic Lightwave tutorial. A particles, gradients, emitters practicing 

Un clásico de los tutoriales de Lightwave. Partículas, gradientes, emitters para practicar un poco

LIGHTWAVE AMMO #3 - RESOURCES - RECURSOS LIGHTWAVE

One more time, more resources for your Lightwave work.
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Otra de recursos para Lightwave.


Earth textures / Texturas de la Tierra
EDITED:ANOTHER COOL SITE FOR EARTH AND OTHER PLANETS TEXTURE MAPS
OTRA WEB IMPRESIONANTE CON TEXTURAS DE VARIOS PLANETAS

Copyright NASA
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Not exactly a classic resource, but if someday you get interested in spaceships and sci-fi characters scaling this is a good site to start. / No exactamente un recurso, pero si un día queréis saber la proporción entre naves espaciales o personajes de series de sci-fi este es el lugar,

Copyright Starship Dimensions
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If one of this spaceships travels near a Solar System Planet, you may need this ones just textures of planets. / Si un día modeláis una de estas naves y se pasa por el Sistema solar, podréis necesitar esto. 
que no son sino texturas de planetas


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Somebody must lead the spaceship. If you need a face for that person, here you have head references for modeling. / El piloto de la nave espacial necesitará una cara. Aquí hay modelos de cabeza para modelado. 


Copyright Got3D 

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Free textures from Shadowhouse Creations / Texturas varias de Shadowhouse Creations
 Copyright Shadowhouse Creations





LIGHTWAVE GI - HOW IT WORKS - CÓMO FUNCIONA

Interesting article about GI and how it works
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Interesante artículo sobre GI en LW y su funcionamiento



Saturday, April 23, 2011

DAVID RIDLEN / XURGONIC: FX LWER


One of my favourite Lwer´s is David Ridlen. You can see a lot of videos in his youtube site
but I make a selection of what I think are most interesting.
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Uno de mis lightwaveros favoritos es David Ridlen. Podéis ves un montón de vídeos en su sitio de youtube y los adjuntos son una selección de los que me parecen más interesantes.


Wednesday, April 13, 2011

STARGATE STUDIOS - FX



Another VFX Studio is STARGATE STUDIOS

WALKING DEAD, 24H,CSI and many others are part of their Art

I have to say I found this link at MAGIC VFX
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Otro estudio FX interesante es STARGATE STUDIOS

WALKING DEAD, 24H,CSI y otras series son resultado de su buen hacer

Decir que me encontré con  esta información en MAGIC VFX





"The Walking Dead" Demo Reel 2010 from Stargate Studios on Vimeo.

Friday, April 8, 2011

The Making of "Eye of the Storm" - ODDBALL ANIMATION

From Newtek newsletter (March 2011) /De la carta de NEWTEK de Marzo, 2011

"Oddball Animation Uses LightWave™ 10 for The Demon in Lovett's "Eye of the Storm" Video
SoapBox Films called on Oddball Animation for their VFX and animations for the music video, "Eye of the Storm," by American composer, producer and songwriter, Ben Lovett. And Oddball called on LightWave™ 10 for the video's spiny dragon character, "The Demon” – rigged and animated using the unique, new capabilities of LightWave 10."


 


The Making Of : Eye Of The Storm from Lovett on Vimeo.

Dragon animation by ODDBALL ANIMATION  / Animación de dragón

Another example of ODDBALL work / Otro vídeo de ODDBALL:


ISOH: Shot 1 v3 from OddBall Animation on Vimeo.

A picture of a incoming spaceship model, by IAN MQCUE 
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Futuro modelo de una nave espacial, diseñada por IAN MQCUE

Wednesday, April 6, 2011

DPINSTANCE EXAMPLE

An example of what we can obtain using one of the multiple resources that DENIS PONTONNIER developes

In this case amazing render times managing millions of polys. You can find more interesting post at this blog, JNOMURA from one of our followers.

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Denis Pontonier nos "regala" una cantidad de recursos entre los cuales esta el dpinstance para gestionar miles de copias de un objeto con tiempos de render alucinantes. Este ejemplo lo encontré en el blog JNOMURA de uno de nuestros seguidores.

Robot Girl ( tyaro)


From this BLOG Eternity-Nu an amazing picture started with Lightwave and finished using ZBrush, UVLayout and PS

More images at http://www.eternity-nu.blogspot.com: Robot Girl ( tyaro)